iklan (RM30 sebulan) - dibuka untuk satu lagi tapak

Tempoh 18nov2013 - 18Dec2013, Info : Tempoh iklan 2may2013 - 2oct2013

Khamis, 23 September 2010

Pesta Jala beribu Ikan Tongsan 1kg keatas area pengkalan ipoh perak.


Ingatkan kes apalah, mak datuk punyalah ramai orang berkumpul kat tepi Lombong yang orang tak bernafsu langsung nak mancing kerana asal ada ikan aje habis kena jaring..asal ada ikan aje kena jaring.....tapi kali ni luar biasa sedikit kerana orang memang ramai..lain macam aje rasa nya sampai tegak bulu roma den, ada orang kena dot..dot ke...lepas tu buang ke lombong..ni tak boleh jadi ni..maka penulis berhenti untuk menyiasat pesta apa kah yang telah belaku..kalau nak kata orang buat open house hari raya..naheee....tak pernah dibuat orang...jeng..jeng..



Alangkah terkejut nya teman bila melihat ikan mak datuk besar nya dan banyak pulak tu...fuyooo...apa dah jadi ni...????


Bagus dok terkejut terpandang lah bakar atau burn kpas yang memang ada disitu...tanya punya tanya baru lah teman tau....

Oleh kerana hujan lebat berturut-turut sejak 2 menjak ni, maka satu kolam nun jauh entah dari mana telah pecah..maka beribu-ribu lah ikan tongsan 1kg keatas merdeka dari kolam tersebut mengikut saluran sungai yang mengalir hingga kelombong ni...tapi malang nya keluar dari mulut buaya masuk pulak mulut jala bagi otai2 kaki jala kita. ..hehehe..rezeki lah nampak nya bagi otai2 jala..hehe...teman kalau tahu jala teman pun turut tumpang sekaki..mana tak nya sekali tebar 10 ekor yang dapat...hehehe



Kelihatan orang ramai melihat kepakaran otai2 menjala mengikut kepakaran masing2..ada tebar besor ( itu otai lama tu ) ada tebar bentuk lapan ( ini conform orang baru belajar..hehehe)

Hait...karman pun ada..hehehe...tak ketinggalan meor mb pun ada cuma tak sempat ambil gambar dia dah balik..( agaknya p ambil pancing kut)



Karman termenung..hehehe..bukan apa..ingatkan besok nak datang pancing kasi pecah rekod kpas dengan gelaran raja pancing ikan paling banyak..hehe...tapi tak kesampaian kerana bukan saja otai jala aje turun tapi habis satu lombong tu masa yang sama kena jaring oleh kaki jaring pulak...kira pukul habislah...

boleh dikata kan memang rezeki lah bagi kaki jala kerana time sama ada orang ramai beli ikan pada mereka..maka setelah tawar menawar mereka pun jual..paling mahal teman dengar rm5 satu ekor dan paling murah rm2 satu ekor..

Lihat video dibawah untuk melihat atau merasai kemeriahan seperti berada disana PESTA JALA IKAN TONGSAN SISIK HALUS PALING LUMAYAN 2010...

4 ulasan:

  1. Perh..lumayan to bro laila..tak join sekali ker?mana spesifik kolam nih.area kg pisang ka?batu gajah ka?

    BalasPadam
  2. salam bro fahiz,area pengkalan iaitu dari batu gajah menghala ke jalan Bomba pengkalan..

    BalasPadam
  3. Peh...
    Memang puas ati bro...

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang puas hati bro...diaorang buat duit lagi...

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...