iklan (RM30 sebulan) - dibuka untuk satu lagi tapak

Tempoh 18nov2013 - 18Dec2013, Info : Tempoh iklan 2may2013 - 2oct2013

Rabu, 9 Julai 2014

Kolam Memerang, Gopeng .Errmmm..

Update kali ini KPAS akan memperkenalkan sebuah kolam pancing air tawar yang terletak di Gopeng, Perak. Kolam ini diberi nama Kolam Memerang dan terletak di Latitude 4°28'0.65"N, Longitude 101°10'37.14"E . Bagi anda yang mencari ketenangan sambil memancing bertemankan bunyi-bunyian ungas dan udara yang nyaman anda wajib datang memancing dikolam ini. Kolam ini mudah diakses dengan motosikal mahupun kereta kerana sepanjang jalan ke kolam ini berturap. Baru-baru ini Aizad dan Sabry KPAS telah berkesempatan bagi menduga penghuni kolam ini. Ikan yang dimasukkan ke dalam kolam ini adalah ikan standard seperti kolam pancing air tawar lain.

Imej Setalite, pin kuning menunjukkan lokasi kolam tersebut
Gambar diatas....suasana kolam diwaktu pagi.... dan damai...dengan dikelilingi kehijauan.. untuk merehat kan mata..
Kolam dikelilingi hutan dara Gopeng ..wahh ..betul kan ..tenang ..kalau dapat ikan lagi tenang...hehehe....
Jika anda perasan kolam ini tidak mempunyai kincir air, Errmmm...ini adalah kerana kolam ini adalah bekas paya dimana terdapat mata air di dalamnya. Air sungai pergunungan juga dipam jika air kolam surut.... wahh!! semulajadi...  
2 jenis umpan yang digunakan oleh kami. Pallet 6363 dicampur dengan paste strawberi/jagung. Menurut Sabry ikan disini makan tidak menentu, tidak boleh fokus dengan menggunakan sejenis umpan sahaja. Umpan harus pelbagai untuk pastikan anda tidak “membangau”. sekira nya anda terlupa membawa umpan..anda tidak perlu risau..dan anda tidak perlu patah balik...kerana umpan roti dan pallet ada dijual di kolam ini,,,hehhe  jangan lupe bawa duit sudah.... hahhaa
Antara spot yang terbaik untuk pacakkk… menanti dengan sabar..SSSsssss..jangan bising..nanti penghuni kolam takut nak makan umpan...
Srriiittttttttt.....eh itu buka bunyi bersin...itu bunyi strike pertama dari Sabry dengan umpan jagung nyerrr… apa lagi...sabri melompat dari tempat persembunyian nyerrr... Srrrititttttt..sambil tersenyummm ...
Akhir nyerr...setelah beberapa minit berjuang....sabry berjaya menaikkan seekor ikan pacu...srrriiitttt.....bukan bunyi lagi ..itu bunyi strike pancing sabri tadi ..di ulang bunyi..hahahaa
Pacu anggaran berat 3.++kg ... Errmmm... kan teman dah cakap..beliau senyum... kerana beliau telah mendahului Aizad....
“bold” kata Sabry.. Kalo tali masuk dalam skit comform berputih mata.
Sssrriiitttttttt..... aduhh bunyi lagi pancing sabry (bicara hati teman)...sama seperti diatas..sabry melompat dari tempat persembunyian nyerr...akhir nya...ikan pacu yang kedua dan umpan yang sama iaitu jagung. .. nak tahu apa yang bermain dalam fikiran teman,  sedap ke umpan jagung mike ni yop?  ..hehehe...  
Jumlah keseluruhan ikan yang berjaya didaratkan oleh Aizad – 0 dan Sabry – 6, diatas adalah antara ikan-ikan yang berjaya dinaikan sabry....sekarang korang dah tau ..sapa yang membangau ......ahhhh!!!... hahaaa takpe... teman akan datang lagi disini...... hahhaa...
Rohu
Patin Mekong

Info Kolam :  untuk kesini anda hanya perlu cari station bas Gopeng ( tengah renovate) dan ikut sahaja signboard Gopeng Gaharu Tea Valley. Selepas flyover hiway PLUS belok kekiri dan ikut signboard kolam pancing. Bayaran : RM22/jam tambahan RM6 untuk jam berikutnya Waktu Operasi : 0800pg – 0500pg Ikan dibeli : RM2/kg Jakpot : Ada / wang terkumpul Umpan : Pallet 6363 RM5/kg *air panas disediakan Pemilik : Bumiputera. Syarat lain : ikan dibawah 3kg sahaja dibenarkan untuk bawa pulang (max 2 ekor/orang)

Kalau korang sudah kesana...jangan lupa pekena mee kari Ami... area jahang.. tanya orang sana tentu tahu..kerana kedai nye famous jugak disitu... tapi dengan syarat... lepas bulan puase...hehhee

Errmmmmm...

P/S : sekarang dah faham kan....kenape bunyi Errmmm ... kerana itu bunyi geram kerana teman membangau..sekor ikan pun tak naik... hehhee.... tak per... sebab itu biase..adat memancing...

Update by : Aizad / Laila 

10 ulasan:

  1. Waaahhhh... meriahnya patin! Tahniah Bro!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

      Padam
  2. wah.. besar ikan rohu tu

    BalasPadam
  3. jenuh sabry kpas nak menaik nya nye brohantu.. :D

    BalasPadam
  4. la. ada blog rupanya KPSI. kalau tau jengok lama dah. masuk group fb banyak sangat iklan. bila lah dapat merasa komplot bersama ni.

    Update terbaru dari TC Casting jugra master 2014

    BalasPadam
  5. En. Tejaoo wg.. Saya rasa en. salah paham ni.. Kami ialah KPAS (Kami Pancing Apa Saja) & BUKAN KPSI (Kaki Pancing Apa Saja Ipoh).. Harap maklum.

    BalasPadam
  6. tutup dah kolam ni

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...