Ahad, 19 November 2017

Tongsang Lekor silap langkah...


Petang ahad...cuaca mendung, macam nak hujan ...ehhh ..memang lah nak hujan bila dah mendung...  hehehe... meor otai dok fikir ... bukan fikir nak tengok TV.. tapi dok fikir nak macing ke tak.. tik..tok ..tik ..tok... tak boleh kalau tak pergi ni....sebab dah janji dengan adik beliau kat sana...pot baru..orang lain tak tahu....  tapiiiiii.... jeng..jenng,,,jeng...

 Akhir...  tanpa fikir panjang..meor otai pun ,mengambil semua peralatan beliau tanpa menghirau kan cuaca dilangit yang dah gelap nak hujan. Vroommmmm motor yamaha kapchai meor memecut memotong apa saja di depan beliau.

Setelah 20 min..akhir nya meor otai pun sampai ke lokasi yang di tuju. dan kelihatan kelibat adik beliau ada di situ tengah memancing. tanpa membuang masa... meor mengeluarkan pancing beliau ....  swwwsssssss... bunyi umpan meor ketengah lombong kebusss  ..umpan meor jatuh ke lombong..


Selang beberapa minit..belum sempat meor habis rokok sebatang, tiba-tiba pancing meor membongkok...dan drek beliau berbunyi ....sreeeekkkkkk.... meor terus mencapai pancing beliau dan menyentap...sreeekkkkk..  ARA ni ...  kata meor dengan kuat pada adik beliau... setelah hampir lebih kurang 15min.. Meor terkejut.. bukan kerana putus... bukan terkejut kena ular ke... tapi terkejut kerana kena Tongsang Leko...  meor tersenyum hari ini.. balik bawa hasil .hehehe.. yahooooo ... bukan teman yang jerit.. meor otai yang jerit..hhahahaha 
Masa tidak mengizin kan meor dan adik beliau untuk meneruskan memancing di lombong tu kerana hari sudah hampir senja dan hampir gelap. Sedang meor berkemas tiba2 adik beliau datang minta ikan meor untuk nak ambil gambar, nak buat lesen nak mancing lagi kata beliau ...heee ..buat pengetahuan korang... adik beliau balik dengan tangan kosong ...rezeki tak membelahi beliau kali ini.


Meor bersama hasil beliau petang ini... nak pendek kan cerita, petang tu tak jadi lah hujan sampai ke malam...  memang betul lah kata pepatah  ... MENDUNG TAK BERERTI HUJAN..

bravodiokebasta

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...