iklan (RM30 sebulan) - dibuka untuk satu lagi tapak

Tempoh 18nov2013 - 18Dec2013, Info : Tempoh iklan 2may2013 - 2oct2013

Jumaat, 12 Disember 2014

Taman Rekreasi Air Wetland, Putrajaya

Ramai yang sedia maklum, Putrajaya memang terkenal dengan tasik-tasik buatan yang menggelilingi Pusat Pentadbiran Kerajaan tersebut. Air tasiknya sangat jernih dan bersih sehingga boleh dijadikan sebagai air minuman. Namun tasik-tasik tersebut tidak dibenarkan bagi sebarang aktiviti penangkapan ikan termasuklah memancing. Kompaun akan dikenankan kepada mereka yang melanggar peraturan tersebut.
Walaubagaimanapun, pemancing berpeluang untuk menduga spesis-spesis gred A di Taman Rekreasi Air Wetland yang terletak di Presint 13. Spesies terbabit adalah patin, tongsan jelawat, kelah, toman lampam jawa, rohu, tebal sisik, sebarau dan baung yang semuanya penghuni asal tasik berkenaan dan saiznya dikatakan mencecah 10 hingga 15 kilogram (kg) dan hidup liar dalam tasik berkeluasan 76.8 hektar itu.
Kedudukan Taman Rekreasi Air Wetland dari Google Earth.
 
Kaunter pendaftaran bagi aktiviti disana termasuk memancing
Jadual harga bagi aktiviti disana. Bagi aktiviti memancing bayaran adalah RM20/hari/rod dan kadar bayaran sewa bot adalah RM20/4 jam.
Lokasi menancing sebelah kiri kaunter. Lokasi ini sesuai untuk memancing lampam & Tenggalan kerana ianya cetek.
 
Kelihatan anak toman sedang "boiling" ditengah tasik.
Gambar 6- Selain memancing aktiviti berkayak juga ada disini. Oleh sebabnya demikian jika berhajat untuk menduga spesis gred A elakkan datang pada hujung minggu dan hari pelepasan Am.
 
Aktiviti kayak boleh mnegakibatkan ikan gred A culas untuk memakan umpan.
Aksi pelancong dari China menarik ikan.
Pulau-pulau buatan ditengah tasik

Pemandangan lokasi memancing sebelah kanan kaunter. Lebih luas dan dalam.
 
Cara mudah untuk memancing lampam disini adalah dengan menggunakan rod telescopik @ baur.

Rod pantai juga boleh digunakan disini untuk lontaran yang jauh. Ikan gred A kebiasaannya akan berada dikawasan berhampiran pulau buatan.

umpan yang biasa digunakan disini adalah roti, pallet dan dedak. Bagi umpan ikan Temoleh, kelah dan Jelawat anda disarankan untuk menggunaka umpan sawit peram.
 
Update by : Aizad KPAS

2 ulasan:

  1. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

    BalasPadam
  2. Mati masuk nerakalah kalau memperduakan Allah...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...