Ahad, 26 Ogos 2012

Dimana anda di pagi Hari Raya ke 3?


Pada pagi hari raya ke 3, malam sebelum tu, jenuh pusing kiri, pusing kanan...aduhhhh..jam dah pukul 2 pagi..awat tak boleh tidur ni?? pasal makan dodol atau lemang banyak sangat ka... akhir nya..jeng2X..boleh jugak tidur...tapi tak tau pukul berapa....bangun saja pagi besok..terus tanpa gigi digosok, tanpa mandi...ke saluran tali air didepan rumah sedara sambil membawa pancing...jeng2X


Pada hari raya ke dua petang, penulis sampai ke Alor Pongsu bagan serai...sampai aje tersitu tiba2..kedebussssss.... bunyi sesuatu jatuh di saluran tali air...ehh apa tu? penulis bertanya kepada Wan (sedara penulis) , nak tahu apa dia cakap? ooohh  tu bunyi ikan haruan..APA!! bunyi haruan....?? kat kepala  terus terkenang dalam bonet kereta..kerana kat dalam situ ada pancing yang memang khas untuk memburu haruan ( baru beli kat aizad KPAS)..menurut kata Wan...kat situ memang banyak ikan haruan tapi susah sikit nak dapat..lagi pun ...kat sini berlambak ...Apa!! berlambak!!  hahha tu yang buat malam tak boleh tidur tu...

Bangun ajer pagi besok..dengan umpan palsu terus memburu..penulis terkejut kerana terlihat kelibat seseorang yang lebih awal mengambil tempat...rupa2 nya sedara penulis yang ikut sekali lagi awal ....hahhaa ...diatas adalah kelibat beliau 
Memang susah sikit berbekal kan umpan palsu, ditambah pulak menurut orang kat situ, ikan haruan kat sini cerdik sikit...pakai umpan betul pun susah ini pulak umpan palsu... 

Akhir nya, saad berjaya jugak..seekor ikan haruan setelah berhempas pulas hampir 2 jam...aduhhhh .. 2 jam sekor haruan....tak pe, ni lah cabaran

Gambar diatas menunjukkan lubuk....tapi tewas...

diatas menunjukkan saad tidak putus asa terus memburu....

kami tewas....3 jam hanya sekor aje yang dapat..takpe ada rezeki nanti kami bawa geng iaitu KATAK...hehehe (repeat lagi...)

4 ulasan:

  1. Fuiyo~ raya2 pun pi mancing.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe.. dah ikan mencabar..tak boleh tahan..hehe

      Padam
  2. Selamat hari raya sally..hehehe

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...