iklan (RM30 sebulan) - dibuka untuk satu lagi tapak

Tempoh 18nov2013 - 18Dec2013, Info : Tempoh iklan 2may2013 - 2oct2013

Rabu, 18 September 2013

Bangun pagi ajerr ikan ni dah tersangkut dipagar..sapa punya??


Kalau anda bangun tidur pagi tu...keluar rumah nak pergi pasar cari ikan...tiba2 dipagar anda tergantung ikan seperti yang anda baru fikirkan nak beli...(seperti gambar diatas)...rasa2 apa yang anda akan lakukan? hehe...

Ini en Zam kita.....pendek cerita...ikan yang tergantung dipagar tu sebenar ikan beliau. Sebenar nya beliau baru pulang dari memanah ikan didalam lombong batu gajah..setelah berjam-jam didalam lombong..ini lah hasil nya...bayang kan time dia balik baru pukul 9 pagi, kalau kita undur kembali masa, agak2 pukul berapa beliau berada didasar lombong untuk memanah?..rasa2 teman pukul 7pagi kut....kalau 7 pagi...bayangkan kesejukkan ketika dalam lombong tu...boleh mengigil ibu jari kaki teman...tapi beliau ..tetap kental...apa rahsia nya kena tanya beliau..hehe
Menurut beliau, yang beliau bawa balik ni baru suku atau bahasa matematik 25%...selebih nya dia dah sedekah kat kawan2 yang turut serta dalam acara memanah ikan didalam lombong, sebahagian lagi dia bagi kat geng pancing kat sana yang berejam-jam tak dapat ikan tu, sekurang-kurang nya terubat lah hati diaorang tu bila pulang karang kerana tidak pulang dengan tangan kosong.....hehe.... .
Malam menjelma ...apa lagi, ikan yang zam dapat pagi tadi..kami buat berkelah lah malam tu...bagus betul zam ni...dapat ikan ajak ajak jiran2 berkelah..pendek cerita malam tu kitaorang berkelah dengan hasil yang zam dapat tu....
Ikan bakar ikan menjadi pilihan kami....sebab mudah dan sedap...nyala kan api dan jadikan bara, letak ikan lepas tu kipas hingga masak..kalau malas kipas guna ajer kipas meja..heheh  (tu pasal gambar diatas ada gambar kipas meja)

Kelihatan jiran Zam iaitu en fadhil (berbaju belang) dan en Zam (pemanah ikan) tengah sibuk membakar ikan..yang sorang lagi teman lah yang sibuk mengambil gamborrr...hehehe
Dibelakang kelihatan meja telah sedia disusun menanti makan time..
Apasal dah dekat setengah jam ikan ni tak masak2 lagi fadhil?...zam bertanya bertanya pada  fadhil...hehe
Ikan raja dan ikan talapia..sebenarnya banyak lagi ikan..tapi tal muat nak bakar sekali..

dah hampir nak masah dah..
ikan talapia yang sudah siap dibakar..

Malam tu menu kami hanya ikan raja dan talapia bakar, sayur campur masak tomis, dan air asam cicah ikan mesti ada.....walau pun menu nya sedikit..tapi bila makan ramai2 terasa amat sedap...sampai licin kitaorang bedal...kalau korang tengok gambar2 diatas macam sikit ajer orang nya yang hadir...sebenarnya ramai...ada 3 keluarga...lebih kurang 13 orang termasuk kanak2...cuma bila time ambil gambar semuanya lari kebelakang...bukan apa..malu...hehehee...

bravodiokebasta... 


1 ulasan:

  1. Huhhhuu... terbaik ni.. belum pernah dgr lgi memanah ikan dlm lombong ... bolh join tak.. :D

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...