iklan (RM30 sebulan) - dibuka untuk satu lagi tapak

Tempoh 18nov2013 - 18Dec2013, Info : Tempoh iklan 2may2013 - 2oct2013

Sabtu, 6 Mac 2010

haruan lanjut 2kg dicurigai tempat pertama..

Tu diah ah, betul ke lanjut? 2 kg ikan tu..? takpe le...menurut beliau ikan tu 2kg lebih..rasa kebas tangan nak tulis 2 kg ke atas kerana bila tengok saiz ramai yang mencurigai..walau bagaimana pun setelah ahli lembaga dan tembaga bersidang..ikan haruan lanjut dilepas kan dengan ranking tempat pertama dalam KPAS..

KPAS sekarang dalam process untuk terma dan syarat ranking KPAS...Bukan apa..mengelakkan penipuan dan angaran berat ikan tidak tepat hingga menimbulkan kecurigaan..

kadang2 ikan nampak besar tapi berat kurang seperti contoh ikan patin kalau 2kg mesti lebih besar daripada haruan 2kg.ikan ara 5 kg mungkin sama besar dengan ikan patin 3-4 kg...di tambah lagi dengan penilaian diatas photo..harap semua ahli KPAS faham logik akal fikiran..

kita balik cerita lanjut, menurut kata beliau, setelah terpapar update kpas yang lepas meor otai dengan keli ( 1.7kg ), mata lanjut tidak tertutup ketika tidur, mandi air tak dapat kena badan..makan tak boleh masuk mulut...maka besok hari nya beliau menyusun strategi untuk mencari ikan melebihi otai..kalau otai dapat 1.7 kg aku lagi boleh..kalau otai memancing ikan keli dalam 30 secs aku lagi boleh memancing dalam 5 secs saja ( kat pasar le..)..hampir 3 jam memancing akhirnya lanjut berjaya jugak..kerana tidak ada penimbang berat ikan bersama beliau..satu lombong orang memancing kat situ disuruh teka berapa berat ikan tersebut...rata2 orang kat situ setuju ikan tersebut 2kg keatas termasuk dolah mat sani tauke ikan talapia kat pasar tg tualang ..taniah lanjut..semangat untuk ini lah kita perlu kan untuk bersaing..baru MAJU tak kisah bidang apa pun..tapi biarlah persaing sihat.
Adi iwan tak terkecuali dalam memancing bersama lanjut..dan adik iwan jugak lah salah sorang saksi utama bagi lanjut...( adik iwan bersama ikan lampam beliau ) di belakang beliau adalah buaian hasil ikan kaloi kalau korang baca update yang lepas..tak tau siapa yang tanam...hehehehe

2 ulasan:

  1. dari segi pendapat aku yg amatur dan kurang pengalaman ni..rasanya haruan ni beratnya x sampai 2kg...ni cuma pendapat aku berdasarkan pengalaman aku yang ciput ni

    BalasPadam
  2. TQ mizlan atas komen yang diberi..dah agak dah..hehe

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...