iklan (RM30 sebulan) - dibuka untuk satu lagi tapak

Tempoh 18nov2013 - 18Dec2013, Info : Tempoh iklan 2may2013 - 2oct2013

Selasa, 13 April 2010

Jinggo dicari belida yang naik..Bote sungai Perak


Korang pun satu..asal korang pergi aje ade aje hasil..asal aku pergi aje ape pun takde..apsal ha? aku rasa korang bawa aku pot lain ni...korang takut aku update pot korang ye. Gambar diatas adalah hasil pancing meor otai ikan belida di Bote sungai Perak.


Disatu malam yang membosan kan..Meor Otai dan Amoi (amoi tu bukan perempuan ye..tapi nama sahabat teman) telah merancang untuk mencari udang galah di bote sungai perak. Diaorang ni kalau pergi memancing suka diwaktu malam..kerana malam waktu malam menurut mereka...tenang, sejuk, orang tak ramai, pot banyak, dan macam2 lagi lah ....


Dalam keadaan gelap gelita..ditemani bunyi cengkerik menghibur kan.tiba2, hujung pancing amoi menunduk ...amoi hampir tersentak dari mengelamun...dengan berhati amoi menaikkan pancing beliau dan ini lah hasil nya..jinggo pertama amoi dan pertanda baik bagi diaorang pot ni ada jinggo..horeyyy...

amoi betul2 teruja dan kegeriangan hingga terlupa beliau bergambar tanpa berbaju..hehehe, dan dah tntu lah yang ambil gambar tu meor otai kerana hanya mereka beliau berdua ajer..heheh

Malam itu menurut mereka hasil jinggo lumayan jugak hingga mereka tak sempat bergambar kerana takut jinggo ni ubah pot....lagi pun waktu malam pulak tu...takut2 bergambar jadi ber tiha pulak..hehehe..(saiz semua macam dalam gambar diatas, tak berjaya menaikan keting biru)

Mereka pulang malam itu dengan motor EX5 sejauh 23km ke batu gajah dengan senyuman...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...