iklan (RM30 sebulan) - dibuka untuk satu lagi tapak

Tempoh 18nov2013 - 18Dec2013, Info : Tempoh iklan 2may2013 - 2oct2013

Ahad, 4 Ogos 2013

Ikan Talapia atau Ngege di Lombong Siputeh2 Parit perak

 Setelah kurang 3 jam mereka memancing, ini lah hasil nya...dah naik kebas jari tangan memusing machine pancing...dah berdenyut urat ibu jari...kami tak putus2 menarik ikan talapia saiz sebesar tapak tangan dewasa di lombong siputeh2.Asal tauk aje dia sambarrr..asal tauk ajerr dia sambarrrr.. tiba-tiba kami terpaksaaaa berhenti memancing tanpa kerelaan kami kerana.....jeng2X  


Lihat ni, Sekali pancing 2 ekor naik...itu baru 2 mata kail...rasa2 kalau letak 10 mata kail mahu 10 ekor naik rasanya.......kata sahabat kite (baju merah). Ini ikan aku yang dapat...kau pulak yang lebih2  (baju biru berkata didalam hati)..hehehe

Ini dia ikan talapia gua yang ke berapa puluh tak tau lah...hehe kata bro faiz kita
  
Ini lah hasil diaorang memancing kurang 3 jam..total semua nya ikan talapia tak pasti tapi lebih 50 ekor, kalau dekat pasar ramadan, sekor ikan talapia bakar saiz macam ni penulis pernah beli rm5.50...walau bagaimana pun diaorang balik dengan hati riang dengan hasil ikan talapia  melimpah dari raga motor.....

Ehhh lupa pulak jawab soalan diatas, mereka terpaksa berhenti memancing tanpa kerelaan mereka kereta umpan (dedak khas) dah habis...hehe

Bravodioskebasta..

7 ulasan:

  1. Salam Ramadhan

    seronok memancing kalau macam tu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam ramadhan atuk,

      memang seronok atuk..cuba kalau tak dapat..rasa nak campak ajer pancing tu.. hehehe :)

      Padam
  2. Salam Ramadhan dan selamat hari raya. Moga sukses. Link blog saudara ada di blog saya... boleh kan? heheheheeee....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam ramadhan jugak dan selamat hari raya..semoga raya kali ini paling meriah buat ali pancing dan sekeluarga.. saya dah link blog saudara.. terima kasih kerana sudi link blog kami yang serba kekurangan ini di blog saudara.. :)

      Padam
  3. Adenke lagi lombong ni

    BalasPadam
  4. Lombong ade lagi chor..tapi di kawal ketat...

    Terima kasih time traveller..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...