iklan (RM30 sebulan) - dibuka untuk satu lagi tapak

Tempoh 18nov2013 - 18Dec2013, Info : Tempoh iklan 2may2013 - 2oct2013

Selasa, 22 November 2011

Ikan haruan 1kg+++ digengam kemas oleh meor otai... dipadang pasir 2 butir kg pisang

Ni dia...bukan nak kata, orang pakai pancing untuk tangkap ikan haruan, tapi meor hanya mengunakan tangan beliau untuk menangkap ikan haruan tersebut....caranya kocak air 2 minit lepas tu terus ikan haruan datang menyerah diri..awat!! tak percaya ke..hehhee


hahhaha sebenar nya ikan tu dari pancing tapi dalam pertarungan itu ikan tersebut lucut dari mata kail..nasib baik lucut didarat dan sempat meor otai terkam kalau tidak wasalam le kata haruan tu..hahhaha

 permandangan sebelum sampai ke destinasi
 kat sini banyak ikan raja....tapi bukan ini kami cari....biar kan...
 ya itu dia..meor otai yang pertama melabuh kan umpan untuk mencari ikan bernama haruan
 
fitri 11 tahun ( anak laila kpas) adalah yang kedua mendarat kan umpan untuk mencari ikan haruan.
 ikan pertama berjaya dinaikan oleh fitri
 pertama kali pancing, mesti gelabah punya..haha
 cik meor, ni ikan ke tiga saya...kata fitri kepada meor otai..
 5.25pm kami terkandas oleh hujan ribut petir...
 Meor termenung memikir kan nasib beliau belum dapat lagi menaikkan ikan haruan..hehe

jam 5.50pm hujan berhenti...apalagi..

laila kpas ikan pertama ..aduhhh
 uncle meor, ikan ke empat..kata fitri..hehhee
apa uncle meor!..ni dia ..ikan pertama...tunggu ..lepas ni ..kasi letup punya kata meor otai,,akhirnya meor berjaya menaikkan ikan...dan lepas ikan diatas meor berjaya menaikkan ikan lagi dengan berat 1kg lebih...
.
*sebenar nya meor otai membantu laila kpas mencari ikan haruan liar untuk membuat ubat mak metua laila kpas yang sakit luka dalaman..alhamdulilah sekarang beransur baik..

3 ulasan:

  1. walawe... best ooo ... kasi sapu satu kampung punyer itu ikan..

    BalasPadam
  2. best jer tgk org mancing ni..dah lama x guna joran hehehe...:)

    BalasPadam
  3. keren mas,,,mancing mania...suksesss

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...