iklan (RM30 sebulan) - dibuka untuk satu lagi tapak

Tempoh 18nov2013 - 18Dec2013, Info : Tempoh iklan 2may2013 - 2oct2013

Ahad, 1 April 2012

Ikan Haruan dari lombong pasir 2 butir.. umpannya bukan kuih cakor.

Jam 5.30pm,cuaca hari ini nampak tak cantik, tapi ini tidak mematahkan semangat dalam misi mencari ikan haruan untuk di buat sup haruan lada hitam (resepi meor otai). Gambar diatas, Puan Ros tengah singgah di gerai tepi jalan untuk membeli keropok lekor, cakor dan kuih karipap, bukan dibuat umpan memancing tapi untuk dibuat gudap2 kitaorang ketika perjalanan ke kampung pisang.

Aduhh..cuaca mendung macam tak mengizinkan untuk memancing ikan haruan hari ini...
Pintu masuk ke kampung pisang untuk menuju lombong  pot pasir 2 butir..
Jambatan kayu yang merentasi sungai, yang agak mengerunkan...tapi inilah jalan pintas paling dekat ke pot haruan..(time ni kami tengah makan keropok lekor dan cakor dalam kereta..hehe)
Merentasi taman desa sentral..
Permandangan ketika dalam perjalanan...keretapi laju truuuttt2...cesss..cess....(ini bunyi keretapi dulu2 sekarang x de dah..sedar2 dah ada sebelah..hehe )
Aduhh ...sebaik sampai saja hujan pun turun dengan lebatnya...hampir 45min kami terkandas didalam kereta..bukan keretapi..hehe

Inilah ikan pertama dinaikan adik fitri sebaik hujan berhenti..lulus untuk lesen pertama..
Selang beberapa minit kemudian puan ros pulak menaikkan lagi sekor ikan haruan..maklum lah lepas hujan..
Permandangan di lombong pasir 2 butir..tenang dan damai...
Menu kitaorang malam itu, nasi putih telur dada dan Sup ikan haruan lada hitam..

Bravodiokebasta..

2 ulasan:

  1. I have gone through your post and found some information which is quite important for me.
    So, please keep it up with your these kind of posts.
    1995 Subaru Impreza AC Compressor

    BalasPadam
  2. Tanpa NamaApril 10, 2012

    Puan Ros pun kene angkut p pancing jugak he..he..he..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...