Rabu, 20 Februari 2013

Sesal tak berkesudahan...


Kata perpatah orang tua-tua..jika kail panjang sejengkal lautan dalam jangan diduga..tapi lain pulak kisah Aizad Kpas dan adik beliau Akmal apabila tali pancing mereka habis dikerjakan oleh penghuni Kolam DOREMON Tronoh....(yang pasti bukan kerja Doraemon, Livita atau Giant)

Pada mulanya ingat nak layan keli. maklumlah Kolam Doremon ni memang terkenal dengan keli yang beso-beso.. Tetiba reel Banax saiz 2500 yang hanya dimuatkan tali lebih kurang 50m habis setelah beberapa minit dilarikan ikan. Aduhhhh pening dibuatnya, setelah melayan lebih kurang beberapa minit, tiada pilihan drag terpaksa diketatkan dan ikan terus lucut dari mata kail.. KECEWA.....(rasa nak terjun dalam kolam tu).

jenis ikan yang memakan umpan masih menjadi persoalan.......

walaubagaimanapun mereka tidak pulang dengan tangan kosong.
keli yang berjaya dinaikkan
pacu,keli dan jelawat

Pengajaran: Pastikan reel anda dipenuhi tali.....he..he..he....

By Aizad KPAS

4 ulasan:

  1. Letak lah banyak dalam gelendung tu, kan dah rugi hehehe

    BalasPadam
  2. ikan misteri tu...jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri...

    BalasPadam
  3. Tanpa NamaApril 01, 2013

    Mana port yg best

    BalasPadam
  4. Salam..seronok teman baca blog ni..apatah lagi lokasi kome mancing semua kebanyakan nya di batu gajah & tanjung tualang...teman lahir di batu gajah..kampung teman di batu 7, tanjung tualang..namun teman menetap di kuala lumpur sejak kecil..dah lama tak balik kg...boleh ke teman join kome mancing nanti kalau teman balik kg?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...