iklan (RM30 sebulan) - dibuka untuk satu lagi tapak

Tempoh 18nov2013 - 18Dec2013, Info : Tempoh iklan 2may2013 - 2oct2013

Rabu, 29 Mei 2013

Meor dengan ikan Toman berkain batik 8kg..Gedebusss..


Meor Otai dengan ikan Toman 8kg setelah bertarung tahap gaban hampir 20min hingga terkoyak baju (nasib baik tak seluar hehe)....ikutilah cerita selanjut nya dibawah...jeng 2X...

Di satu petang yang membosankan...seperti di janjikan diantara Ho dengan Meor otai....disatu lombong yang panas terik ...kalau letak telur rasa nya boleh jadi telur setengah masak agak nya...panas betul....ditambah dengan pantulan haba panas dari lombong... kilauan cahaya pantulan dari lombong.. .aduhhh mak datukkkkk...panassss betull..tapi nak buat macam mana kan..dicelah rimbunan pokok2 semak dilombong tersebut bergoyang-goyang....terlihat kelibat Ho dan Meor Otai tengah setting pancing...

Mari kita dengar perbualan diantara mereka dibawah hasil intipan air semangkok nujum pak belalang......

bibir Ho bergerak : Meor, apa macam...gua tengok apa pun tadak ini lombong??macam tadak ikan saja...

bibir Meor begerak : Sabar Ho, sikijap lu tengok...saya sudah tengok ini tempat 1 minggu...saya tau time dia mandi2, dia kuak lentang,

bibir Ho bergerak : ya ka...aduhhhh ...cilaka punya mata kail...aiseyyyy...aduhh..

bibir Meor begerak : Apa pasal Ho..?

bibir Ho begerak : ini mata kail sudah tercucuk sama saya punya jali...itu umpan ikan keli sudah terlepas...ada lagi ka itu ikan keli meor??(sambil dahi berkerut)..

bibir meor bergerak : aiseyyyy Ho..apapasal boleh jadi itu macam...ini ikan keli saya beli 2 ekor saja...tadak lah Ho...

bibir Ho begerak : kalau itu macam talak selonok lah...ini macam saya pakai cacing saja lah meor...

Tiba2 ...gedebusssss!!!!

bibir Ho begerak : apa itu bunyi meor??

bibir meor bergerak : Itu lah dia..sudah kuar...ini lah time dia mandi....

bibir Ho bergerak : Saya ingat..itu betina lah meor..pasal saya nampak dia pakai kain batik...cepat sikit meor...nanti dia lari...

NNnnnnnnnnnnnnnNNNnnnnnn..gedeBbbuuussSsss   ( bunyi meor baling umpan yang disetting nya tadi)

Tak sampai 2min....Jrunnnnnnnnnnnnnn jorang meor melenting mengikut arah ditarik ....menandakan umpan meor sudah mengena....JjruuunnnnnNNnnnnnn (machine meor berbunyi)...krrrrkrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (itu bukan bunyi machine pancing tapi bunyi baju terkoyak terkena dahan kecil)

bibir Ho bergerak : sudah kena meor...jangan kasi lepas...


Setelah lebih kurang 20min bertarung..akhir meor berjaya menaikkan ikan toman 8kg..

bibir meor bergerak : Lekass Ho..ambil Gambar...kasi laila KPAS terkipas...

Ho tidak ketinggalan untuk mengambil kesempatan bergambar bersama ikan toman (sedikit kecewa diwajah Ho kerana terlepas umpan ikan keli ...kalau tidak mungkin ikan toman betina berkain batik milik beliau) sabar...lah Ho..tak sampai 10min selepas itu...terdengar lagi ..gedebussssss....meor dan Ho memerhati ajerr...apa nak buat ...umpan sudah habis....
Besok hari nya,penulis mejejaki kawasan yang menjadi sejarah buat Ho dan Meor otai dengan ikan toman betina berkain batik 8kg..hahaha

Lombong dalam gambar diatas adalah lokasi nya...Jalan baru dari kampung seri rahmat ke area pengkalan..(orang batu gajah...atau berdekatan tentu tau pot ni) kini pot tu dah jadi pesta kecik....

Bibir penulis bergerak : Tahniah buat Meor dan Ho...korang sudah kasi panasssss...(sambil berkipas) 

hahahaha

bravodiokebasta...

2 ulasan:

  1. mat karungMei 30, 2013

    Basaq tu..buat gulai apa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. gulai tak pasti lagi lah mat karung...nanti teman siasat..roger

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...